26/11/2021

Waarom een Nayax betaalterminal? De 5 meestgestelde vragen

Voor elke retailer die selfservice diensten of producten aanbiedt, is een betaalterminal de ideale oplossing. Klanten kunnen zo bij bijvoorbeeld een vending machine, wasmachine, elektrische laadpaal of drankenautomaat heel eenvoudig en zelfstandig betalen. Tussenkomst van personeel is niet nodig. Jij biedt de klant betaalgemak en snelheid en je hoeft niemand ter plaatse te hebben om ervoor te zorgen dat alles goed verloopt.

Er zijn verschillende aanbieders van betaalautomaten actief; van muntautomaten tot terminals die betalen met mobiele telefoon en een QR code mogelijk maken. Zie jij door de bomen het bos niet meer, twijfel je of heb jij nog vragen? Lees dan hieronder de 5 meestgestelde vragen over onze Nayax betaalterminals.

1. Op welke selfservice apparaten kan ik een Nayax betaalterminal inzetten?

Nayax betaalterminals ondersteunen alle vormen van betalen met debet-, credit- en opgewaardeerde kaarten of dit nu contactloos of contactrijk is. De betaalautomaten zijn compatible met alle verkoopautomaat protocollen, zoals Marshal, MDB Dex, VCCS, CCI en Pulse, en dus geschikt voor alle typen onbemande selfservice apparaten of verkooppunten (PoS). Een kleine greep uit de toepassingsmogelijkheden is: vending machines, snoepautomaten, warme- en koude drankautomaten, elektrische laadpalen, fotohokjes, toiletten, massagestoelen, kindertoestellen/attracties, wasmachines of apparaten in autowasstraten.

2. Welke kosten komen er allemaal kijken bij de aanschaf/installatie van een Nayax terminal?

Bij de aanschaf, installatie en inzet van onze Nayax terminals kies je voor gemak. Schaf de Nayax betaalterminal aan via jouw lokale dealer en kies ervoor om deze zelf te installeren of dit door een deskundige partij, zoals een automatenhandel, te laten uitvoeren. Met de inzet van onze betaalterminals hoef jij zelf geen moeilijke contracten met lokale banken en/of creditcardmaatschappijen af te sluiten en zul jij nooit tegen onverwachte kosten aanlopen. Naast de aanschaf van de terminal sluit je voor de inzet van de Nayax betaalterminal een zeer aantrekkelijk maandelijks all-in abonnement af, afgestemd op het soort toepassing. Hierbij inbegrepen is: toegang tot de backoffice, uitgebreide telemetrie, rapportages, support, software updates en data voor het 4G modem. Mocht jij jouw Nayax terminal een kalendermaand uitzetten dan hoef jij het abonnementsgeld over deze periode niet te betalen. Je hebt geen minimale contractlooptijd en per transactie betaal je een zeer voordelig percentage.

3. Hoe lang duurt het installeren van een Nayax betaalterminal?

Na het online afsluiten van het contract en het doorlopen van de KYC-procedure, waardoor je zelf dus geen ingewikkelde en tijdrovende contracten meer hoeft af te sluiten met lokale banken of creditcardmaatschappijen, kan de plug & play terminal van Nayax binnen een dag aangesloten en in bedrijf zijn.

4. Is betalen via een Nayax terminal veilig?

Nayax biedt cashless betalen aan. Dit is de meest veilige betaalmethode. Wanneer je veel cash in omloop hebt, ben je snel een doelwit voor kwaad willenden. Ook voor jouw klanten geldt, hoe minder cash geld op zak, hoe kleiner de kans op verlies of diefstal. Aan de Nayax terminal kun je betalen met een credit- of debet kaart, prepaid kaarten maar ook met jouw mobiele telefoon via NFC, met jouw e-wallet of door middel van het scannen van een QR-code. Deze manieren van betalen hebben zich inmiddels bewezen wat veiligheid betreft. Daarnaast voldoen de terminals van Nayax aan de hoogste sectorstandaarden, zijn volledig gecertificeerd door de belangrijkste instellingen en voldoen aan de regelgeving, waaronder EMVCo (niveau 1 en 2), CE, FCC, RoHS, Mastercard PayPass, Visa payWave en PCI DSS. De cashless betaaloplossing van Nayax heeft ook een anti-fraudedrempel die je kunt instellen om maximale veiligheid van de transacties te garanderen.

5. Hoe behoud ik overzicht over mijn verkoopautomaten en beheer ik al mijn Nayax betaalterminals?

Inbegrepen in het maandelijkse all-in abonnement is toegang tot het Nayax Management Systeem. Met deze management software kun je jouw machines op afstand beheren en monitoren. Wanneer je het alert system ingeschakeld hebt, word je bijvoorbeeld op de hoogte gehouden van activiteiten die aandacht vereisen zoals het (ongewenst) ontkoppelen van machines en operationele storingen. Je kunt op basis van rapporten ook bepalen waar nog meer groei mogelijk is. Tevens maakt het systeem het mogelijk om de inventaris te controleren, productkaarten te wijzigen en productlijsten aan te maken. Wil jij jouw Nayax terminal inzetten om meer omzet te generen? Er zijn diverse marketingtools beschikbaar om loyaliteitsprogramma’s en kortingen aan te bieden en direct met jouw klanten te communiceren.

Wil je meer informatie over onze Nayax betaalterminals? Bezoek dan onze Nayax productpagina of neem direct contact op met onze specialist door onderstaand formulier in te vullen.

Spreek een expert

Onur Kalkisim

Contactformulier

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Verder lezen