Important Announcement
Top bars don’t need to be tiny you know. Check out this one.
Educatie

Betalen en authentiseren van koffie tot kluis. ROC Nijmegen kiest voor KUARIO

Jos van de Hulsbeek werkt als contractbeheerder bij ROC Nijmegen. Hij is de spil tussen de onderwijsinstelling en leveranciers. Vanuit zijn rol vertaalt hij de gebruikswensen van docenten, studenten en medewerkers van de onderwijsinstelling door naar oplossingen.

Jos van de Hulsbeek werkt als contractbeheerder bij ROC Nijmegen. Hij is de spil tussen de onderwijsinstelling en leveranciers. Vanuit zijn rol vertaalt hij de gebruikswensen van docenten, studenten en medewerkers van de onderwijsinstelling door naar oplossingen. Hij zoekt nieuwe technieken die aansluiten bij hun leefwereld, vooral die van studenten. Het betaalsysteem waar ROC Nijmegen al jaren gebruik van maakte, voldeed hier niet meer aan en dus werd de zoektocht gestart naar een hedendaagse oplossing.

De studentenpas gaat verdwijnen

Tot anderhalf jaar geleden betaalden de studenten op ROC Nijmegen met fysieke pasjes. Zij waardeerden op locatie op met pinterminals. Al jaren wist Jos; deze traditionele studentenpassen verdwijnen binnen enkele jaren. De passen voegen namelijk geen waarde toe. Bovendien, studenten vonden het onhandig dat zij de pas altijd bij zich moesten hebben. Jos zag dat veel studenten gefrustreerd raakten door de manier waarop authenticatie en betaling op dat moment in z’n werk ging op de onderwijsinstelling. Smartphones daarentegen, die hebben zij altijd bij zich en zijn daarmee veel toegankelijker voor deze belangrijkste gebruikersgroep van de onderwijsinstelling.

Vertrouwen & een persoonlijke klik

Meerdere leveranciers die een betaaloplossing aanboden, schoven aan tafel aan. Het ROC wilde verschillende diensten integreren, zoals het gezamenlijk gebruik van kopieerapparaten, drankautomaten en de mogelijkheid tot online opwaarderen. De instelling overwoog de verschillende aanbiedingen. Zo kon de onderwijsinstelling bijvoorbeeld ook kiezen om pinapparaten te integreren, maar aangezien hierbij sprake is van erg hoge transactiekosten, keek Jos verder naar een meer betaalbare optie. Ook Jeroen van Dasselaar van KUARIO nam contact op. Zijn aanbod sloot aan bij de wensen van het ROC. Het klikte ook tussen Jos en Jeroen. Een andere overweging: KUARIO was de enige partij in de markt die gecertificeerd was om de tegoeden te beheren. Dat ook dit aspect goed geregeld is, wekte vertrouwen. De keuze was gemaakt.

Van pilot tot uitbreiding

De pilot startte begin 2020. Op een proeflocatie rolde men KUARIO uit op de kopieerautomaten en warme drankautomaten. In september 2020 stapte ROC op alle gebouwen volledig over. Door goede communicatie met de stakeholders en de service van KUARIO, die wordt gekenmerkt door het snelle schakelen en goede bereikbaarheid, verliep de migratie soepel. Sinds de start van de samenwerking worden er met KUARIO 650.000 consumpties per jaar aangeschaft op 30 warme drankautomaten, en 6 miljoen a4-formaat documenten geprint op 40 kopieerapparaten. Tijdens de Corona crisis ging de huiscateraar failliet. De ROC nam de vending machines in eigen beheer en zette ook hier het nieuwe systeem op. Ook hier verliep de uitrol soepel.

KUARIO betekent mogelijkheden

Wat levert de migratie van KUARIO op voor de gebruikers? Twee zaken: stabiliteit en gebruiksvriendelijkheid. De app is gemakkelijk te gebruiken. Maar ook betalen met de pas van het ROC behoort tot de mogelijkheden bij het systeem. Voor het facilitaire team van de onderwijsinstelling biedt het systeem mogelijkheden. Het systeem is flexibel en bovendien modulair, waardoor uitbreiding en eventuele toevoegingen gemakkelijk te implementeren zijn.

Onlangs is al een pilot gestart met een nieuwe lockerleverancier. Deze leverancier sloot een samenwerking met KUARIO, zodat gebruikers deze lockers kunnen openen met de KUARIO app. Op termijn zijn eventuele betalingen ook mogelijk. Het zou dan ook geen verrassing zijn als alle 3000 bestaande lockers van ROC Nijmegen hiervoor worden ingewisseld en ook de toegangsdeuren op termijn aan het systeem worden gekoppeld. Kortom; Jos’ verwachtingen van KUARIO zijn waargemaakt. De bonus was voor hem, de duidelijke transactie fee, communicatie, transparantie en goede service van KUARIO. Geen wonder dat Jos het systeem aanraadt wanneer hij andere onderwijsinstellingen spreekt. Een ware KUARIO ambassadeur.

Een ander succesverhaal:

Educatie

Spider RFID-lezer perfecte match voor Ricoh’s print management software RUG

Ricoh Nederland heeft bij de Rijksuniversiteit Groningen honderden Multi Functionele Printers (MFP’s) voorzien van een inepro RFID-lezer.

Klantcase lezen
inepro Spider RFID-lezers bij Rijksuniversiteit Groningen
Spreek een expert

Annemiek Apeldoorn